ראשיאודותמבצעיםמאמריםיצירת קשר
03-9246176   03-9221306

iso

צביעה אלקטרוסטטית

צביעה אלקטרוסטטית

צביעה אלקטרוסטטית, בשיטה זו של צביעה קיימים שתי שיטות והן ריסוס צבע רטוב וריסוס אבקת צבע.

שיטת צביעה זו על ידי טעינה אלקטרוסטטית של ערפילי הצבע הרטוב או אבקתי והתזתן על המוצר הנצבע יוצרת צביעה אלקטרוסטטית.

מזה עשרות שנים יש עליה שנתית רצופה של עשרות אחוזים בצביעה אלקטרוסטטית באמצעות צבע אבקתי. רוב הצבעים האבקתיים עמידים יותר מאשר צבע נוזלי וכמו כן כמעט שלא פולטים אדים של ממסים אורגנים ( סולוונטים למיניהם ).

הכנת מצבעה לצביעה אלקטרוסטטית

הכנת מקום העבודה לצביעה אלקטרוסטטית, יש להקצאת שטח עבודה נקי, יבש, מואר ומאוורר ( בהתאם לתקנים של משרד העבודה ), הרחקת מקורות הצתה, חום וניצוצות.

רכישה של אביזרים נלווים אך מחויבים: צבעים או אבקות, חומרים אחרים נלווים, ציוד מגן אישי לפי סוג הצבע, ציוד ספציפי נחוץ, ועוד כגון: הקצאת אזור פריקה וטעינה למוצרים האמורים להיצבע, מדחס מתאים לכל דרישות צרכני אויר דחוס, ציוד לייבוש ומערכות סינון אויר המדחס, ציוד מתאים לפריקה וטעינה. מקום לאחסון הצבע לפי חוקי כיבוי אש.

הכנת המוצרים, חלקים, משטחים ועוד לצביעה אלקטרוסטטית:

הסרת צבע ישן מעל המשטחים המיועדים לצביעה אלקטרוסטטית בעזרת הסרת שומנים (דרגיזינג עם חומרים מאושרים ע"י הרשויות) ואו בשיטת הפוספטיזציה, ניקוי חול או אלומינה או גרגרי פלסטיק, פלדה או זכוכית. לכל האפשרויות הנ"ל יש להשתמש בציוד מתאים ותיקני לאותה מטרה.

הכנת ציוד עבודה לצביעה אלקטרוסטטית

בדיקת ציוד הריסוס רטוב או אבקתי לפני תחילת שימוש, לפעולה תקינה ולפי דרישות ספק הציוד. בדיקת חדרי הצבע, מערכי הצביעה, מנדפים תנורים תעשייתיים וכל יתר הציוד הנלווה המשתתף בתהליך הצביעה לתקינות, ציוד חשמלי תנורים תעשייתיים בגז חשמל ועוד יבדקו לפי החוק הקובע זמני בדיקה לתקינות. חשוב מאוד, המטרה מניעת פגיעות באדם. קביעת חומרי הצבע אבקתיים או רטובים לשימוש בתהליך הצביעה וחומרים נלווים.

תיאור התהליך – צביעה אלקטרוסטטית

צביעה אלקטרוסטטית מבוססת על העיקרון של "משיכה נגדית" כדי ליצור גימור אחיד על גבי אביזרים משטחים העשויים ממתכת או מחומרים מוליכי חשמל או קיבלו טיפול להולכה, בשיטה זו נעשה שימוש בצבע רטוב או אבקתי, הצבע מוזן לתוך אקדח הריסוס כאשר זרם בעוצמה נמוכה של כ-100 מיקרו אמפר ומתח גבוה בטווח של 0 עד 100 KV , מסופקים לצבע. המוצר הנצבע מוארק וכך נטען במטען חיובי. הצבע נטען במטען שלילי באקדח ובעזרת אוויר דחוס או בעזרת מערכת נטולת אוויר או בעזרת מערכת מעורבת של אויר ונטולת אויר או מערכת סיבובית של דיסק או פעמון הצבע מועבר למוצר, זו צביעה אלקטרוסטטית. חלקיקי הצבע הטעונים במטען שלילי נמשכים באופן חזק למוצר המחובר לארקה חיובי. חלקיקי האבקה מוחזקים שם עד להתכתם והתאחדותם ליצירת שכבת ציפוי דקה או עבה לפי רצון המפעיל וידיעת טכנולוגיות מתאימות, לאחר קליה בתנור תעשייתי או ייבוש צבע רטוב בטמפרטורת חדר או תנור ייבוש.

השימוש בהרכבים שונים כגון אפוקסי, פוליאוריתן, פוליאסטר או הכלאות שונות של חומרים אלו נקבע על פי מטרת השימוש של המוצר. לדוגמא: מפוליאוריתן ופוליאסטר מקנים את העמידות הטובה ביותר עבור ציפויים העומדים בחוץ בעוד שאפוקסי מקנה את ההגנה הטובה ביותר מפני שיתוך ועמידות בפני כימיקלים וממסים בתוך מבנים. בצבעים רטובים המגוון הוא עצום ויש לבדוק מראש את התאמת הצבע הרטוב לאפשרות ריסוס

באלקטרוסטטי, לא כל הצבעים הרטובים מתאימים לריסוס אלקטרוסטטי, כמו כן יש

להפריד בין ריסוס אלקטרוסטטי עם צבע על בסיס מים או בסיס סולוונט ׁ ( מדלל צבע ) הציוד שונה.

ניתן להפעיל את אקדח הריסוס האלקטרוסטטי באופן ידני או באופן אוטומטי, באופן מקובע או נייד קדימה ואחורה מעלה ומטה ע"ג רסיפרוקטור ומוצב על צד אחד או על שני צדי תא הצביעה המצויד במסוע עילי או מסוע תחתי. צביעה אלקטרוסטטית כוללת: מערכת העברת צבע רטוב או אבקה ומערכת טעינה חשמלית. לוח בקרה ראשי השולט על כל הויסותים. היתרון של שיטת צביעה זו לעומת שיטות צביעה אחרות הנו מינימום התזת יתר של צבע. כוח אלקטרוסטטי מושך צבע סביב פינות וקצוות וכך מאפשר יצירת שכבת ציפוי חלקה ואחידה באביזרים שונים העשויים ממתכת או אחרים שקיבלו טיפול מתאים.

יבוש או קליה של החלקים הצבועים

יבוש או קליה של החלקים הצבועים על ידי הכנסתם לתנורים, לכל סוג צבע רטוב או אבקה טמפרטורה מתאימה, יש לייבש או לבצעה קליה בתנור מתאים לפי הוראות יצרן הצבע. סוגי התנורים הם סטטיים עם דלתות ידניות או אוטומטיות, שינוע לתוך התנור ע"י עגלות או מסילות או תליה ידנית. תנורי מנהרה ישרים או בצורת U עם וילונות אויר או גב גמל. אנרגית הפעלה, גז, חשמל, סולר, ועוד אנרגיות פחות פופולריות.

מסועים וציוד לשינוע חלקים

כדי לשנע חלקים קלים וכבדים לאחר צביעתם, משתמשים בעגלות, במסועים ידניים או חשמליים ובציוד הרמה, כולל במקרה הצורך עגורנים על פי המפורט בתקנות הבטיחות בעבודה .

ניקוי ציוד הצביעה

עם גמר ביצוע צביעה יש לנקות את הציוד שנעשה בו שימוש לצביעה כולל אקדחי הריסוס.

עבודות אחזקה יבוצעו אך ורק ע"י עובדים שהוסמכו לכך ורק לפי הוראות ספר יצרן. יש לנקות את עמדת העבודה וסביב מקום העבודה, במידה שלא יעשה שימוש נוסף בצבע שנותר באקדח הריסוס, יש לטפל בצבע לפי הוראות יצרן הצבע.



לפרטים והזמנות התקשרו 03-9221306 או השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
*שם:
  *טלפון:
  אימייל:

   

 
אביחי ציוד צביעה והתזה בע"מ רחוב מודיעין 27 פתח תקוה 4927175 | טל': 03-9246176 , 03-9221306
פקס: 03-9211038 | דוא"ל: avicayp@gmail.com

הצהרת נגישות

תיכנות: מיכאל פלוטניצקי עיצוב אתרים: נרינסקי